گروه همکاری کارآفرینی و نوآوری باز

بازیهای دیجیتال

مارول توکُن: Fighting Souls در سال ۲۰۲۶ بر روی PS5، Steam و Epic منتشر می‌شود

PlayStation Studios، Arc System Works (Arc) و Marvel Games با هم متحد شده‌اند تا جدیدترین بازی‌های مبارزه تیمی را به اجرا درآورند: MARVEL Tōkon: Fighting Souls! دنیای مارول را مانند هرگز قبلاً تجربه کنید؛ با شخصیت‌ها و مراحل بازطراحی‌شده، موسیقی هیجان‌انگیز، مکانیزم‌های شهودی گیم‌پلی و جلوه‌های بصری خیره‌کننده‌ای که شما را تا لبه‌ی صندلی درگیر خواهند کرد. چه اولین بازی مبارزه‌ای شما باشد یا یک کهنه‌کار در این ژانر، Arc کنترل‌های گیم‌پلی و مکانیزم‌هایی را به گونه‌ای پیاده‌سازی کرده است که هم آسان برای یادگیری و بازی است و هم عمق و انعطاف لازم برای رقابت در سطوح بالا را فراهم می‌کند.

پخش ویدئو

“از همان ابتدا، ما هدفمان این بود که MARVEL Tōkon: Fighting Souls را به عنوان محصولی ارائه دهیم که بتواند توسط طیف وسیعی از بازیکنان لذت ببرد.” بازی‌ مدیر و طراح اصلی نبرد، کازوتو سیکینه توضیح می‌دهد: “به طور کلی، یک بازی مبارزه تیمی نیاز دارد تا بازیکن چندین شخصیت را یاد بگیرد، اما برای MARVEL Tōkon: Fighting Souls تنها کافی است که یک شخصیت را به خوبی مسلط شوید تا بتوانید بازی را انجام دهید. ما مکانیزم‌ها را به گونه‌ای طراحی کرده‌ایم که شما بتوانید با استفاده از ورودی‌های سنتی بازی‌های مبارزه‌ای یا ورودی‌های ساده، انواع عملکردها را انجام دهید. با فشردن چند دکمه، چندین شخصیت می‌توانند روی صفحه ظاهر شوند تا هم پشتیبانی کنند و هم به صورت هماهنگ حمله کنند – به این ترتیب تجربه‌ای نو و هیجان‌انگیز از نبرد تیمی برای شما ایجاد می‌شود.”

“از روز اول، همکاران قدیمی و مورد اعتماد ما در PlayStation و تیم Arc System Works مقدار زیادی از استعداد و اشتیاق خود را در بازطراحی جهان مارول به شیوه‌ای که تنها آنها قادر هستند به کار برده‌اند.” مایکل فرانسویسکو، مدیر ارشد توسعه محصول در Marvel Games می‌گوید: “MARVEL Tōkon: Fighting Souls ثابت می‌کند که آن‌ها استادان واقعی هنر خود هستند و به طور عمیقی طرفداران مارول هستند. بازیکنان در انتظار یک تجربه فوق‌العاده هستند.”

شخصیت‌ها با ورود به میدان، با قهرمانان و ضدقهرمانان نمادینی از دنیای مارول مانند Captain America، Iron Man، Spider-Man، Doctor Doom، Storm، Ms. Marvel، Star-Lord و Ghost Rider (Robbie Reyes) روبرو شوید – هر کدام با چرخش‌های منحصر به فرد در طراحی شخصیت و سبک گیم‌پلی که توسط Arc ارائه شده است.

تولیدکننده Arc، تاکشی یاماناکا، اظهار می‌دارد: “شخصیت‌های مارول بسیار فوق‌العاده‌ای هستند که انتخاب فهرست ما واقعاً چالش‌برانگیز بود، اما ما برای فرآیند انتخاب معیارهایی مد نظر داشتیم. ابتدا، می‌خواستیم شخصیت‌هایی را بگنجانیم که ما آنها را ‘چهره’ مارول می‌دانیم. در عین حال، باید شخصیت‌هایی انتخاب می‌کردیم که تعادل مناسبی از سبک‌ها و نوع نبردها ایجاد کنند. در نهایت، می‌خواستیم چند سورپرایز هم اضافه کنیم و فضایی برای شخصیت‌هایی که تاکنون در بازی‌های مبارزه‌ای قابل بازی نبوده‌اند، ایجاد کنیم.”

یاماناکا ادامه می‌دهد: “در ابتدای پروژه، ما با استفاده از یک shader تجربه کردیم تا سبک بصری شبیه به کمیک‌های وسترنی را ایجاد کنیم، اما تیم مارول خواستار آن شد که به چیزی بیشتر شبیه به سبک Arc گرایش پیدا کنیم. در آن لحظه، رویکرد خود را نسبت به جلوه‌های بصری بازی تغییر دادیم و بیشتر به سبک ژاپانیمیشن که Arc به آن معروف است، روی آوردیم.”

مکانیسم‌های گیم‌پلی از مشت‌های کوتاه‌برد تا مهارت‌های سینمایی Ultimate Skills، هر شخصیت دارای مجموعه‌ای اختصاصی از حملات معمول، ویژه و منحصر به فرد است که از توانایی‌ها و قدرت‌های برگرفته از اساطیر مارول الهام گرفته شده‌اند. Arc تلاش فراوانی کرده است تا سبک گیم‌پلی، حرکت و حس این شخصیت‌های افسانه‌ای را تازه، نو و کاملاً منحصربه‌فرد در MARVEL Tōkon: Fighting Souls ارائه دهد.

اما ارتقا تنها به گیم‌پلی فردی محدود نمی‌شود؛ تلاش زیادی به منظور بازتعریف معنای یک بازی مبارزه تیمی به کار رفته است. سیکینه می‌گوید: “بازی‌های مبارزه تیمی سابقه طولانی در فرمت‌های 2v2 یا 3v3 دارند؛ بنابراین این موضوع را به طور عمیق در تیم توسعه مورد بحث قرار دادیم. بارها در مورد این که شاید بهتر باشد یک بازی 1v1 بسازیم یا به فرمت 3v3 پایبند بمانیم، گفت‌وگو کردیم.”

سیکینه ادامه می‌دهد: “در اصل، ما معتقدیم جذابیت بازی‌های مبارزه تیمی در شدت نبردهایی است که چندین شخصیت به طور همزمان روی صفحه حضور دارند. همچنین، یکی از جذابیت‌های کمیک‌های مارول، دیدن جمعیت گسترده‌ای از شخصیت‌ها است که باهم ترکیب‌های منحصر به فردی را شکل می‌دهند.” “با در نظر گرفتن این دو ایده، ما نتیجه گرفتیم که ایجاد یک سیستم تیمی 4v4 بهترین راه برای ایجاد آن لحظات خیره‌کننده و همچنین پیشرفت بیشتر در ژانر مبارزه تیمی است.”

مراحل مراحل در MARVEL Tōkon: Fighting Souls جان می‌گیرند و با Easter Eggs فراوانی برای هواداران دقیق پر شده‌اند. اکثر مراحل دارای چندین منطقه هستند. این انتقال‌ها بین مناطق نه تنها از نظر حرکتی و اکشن شگفت‌انگیز هستند، بلکه از نظر استراتژیک نیز حائز اهمیت‌اند. نگاهی به تصاویر گرفته شده از شهر نیویورک مارول بیندازید تا ببینید چه جزئیاتی را می‌توانید کشف کنید.

بیشتر در راه است اعلام امروز تنها آغاز سفر ماست. از شخصیت‌ها و مراحل تا حالت‌های گیم‌پلی و تجربه آنلاین، چیزهای زیادی باقی مانده‌اند که نمی‌توانیم منتظر شویم آن‌ها را با شما به اشتراک بگذاریم!

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x