گروه همکاری کارآفرینی و نوآوری باز

بازیهای دیجیتال

کلاسی را در Elden Ring: Nightreign پیدا کنید که مناسب شماست

به دنیای Elden Ring: Nightreign خوش آمدید؛ این نسخه‌ی جدید و متفاوت از کلاسیک محبوب فانتزی تاریک، در تاریخ ۳۰ مه برای پلی‌استیشن ۵ عرضه می‌شود. Nightreign تمرکز زیادی بر همکاری چندنفره دارد؛ جایی که شما یک کلاس/شخصیت انتخاب می‌کنید، با دو ماجراجوی دیگر هم‌تیمی می‌شوید، و با هم تلاش می‌کنید یکی از اربابان افسانه‌ای شب (Nightlords) را شکست دهید. و اگر با Elden Ring آشنا باشید، می‌دانید که حتی با تیمی قوی هم این کار اصلاً ساده نخواهد بود.

در ابتدا شش کلاس قابل انتخاب وجود دارد و دو کلاس دیگر در ادامه قابل باز شدن هستند. هر کلاس دارای یک توانایی غیرفعال (Passive Ability)، یک مهارت شخصیتی (Character Skill)، و یک هنر نهایی (Ultimate Art) است. با توجه به ریتم سریع‌تر بازی Nightreign و کوچک شدن تدریجی محیط قابل اکتشاف، برنامه‌ریزی دقیق برای ساختار شخصیت (build) دشوار خواهد بود؛ بنابراین توانایی‌های منحصر به‌فرد کلاس انتخابی شما و اشیاء جادویی مجهز شده (Relics) سبک بازی‌تان را شکل می‌دهند. در ادامه نگاهی سریع به نقاط قوت و ویژگی‌های هر کلاس خواهیم داشت. نگران انتخاب نباشید — اگر با کلاسی احساس راحتی نکردید، می‌توانید بین مأموریت‌ها آن را تغییر دهید.


ویلدر (Wylder)

سلاح‌های ابتدایی: شمشیر بزرگ و سپر کوچک ویلدر
توانایی غیرفعال: حس ششم (Sixth Sense)
مهارت شخصیتی: پنجه‌افکن (Claw Shot)
هنر نهایی: میخ یورش (Onslaught Stake)

اگر می‌خواهید وارد میدان شوید، دشمنان را درگیر کنید و آسیب قابل توجهی وارد کنید، ویلدر گزینه‌ی مناسبی است. ساده است، اما «ساده» به‌هیچ‌وجه به‌معنای «ضعیف» نیست. مهارت Claw Shot اجازه می‌دهد دشمنان دورزن را به‌سمت خود بکشید یا به سمت دشمنان بزرگ با حمله‌ای سریع یورش ببرید. حس ششم نیز بعد از استراحت در Site of Grace یک ضربه‌ی کشنده را خنثی می‌کند — انتخاب خوبی برای تازه‌کارهاست. (البته همیشه روی آن حساب نکنید!)


نگهبان (Guardian)

سلاح ابتدایی: نیزه‌ی بلند نگهبان
توانایی غیرفعال: سپر فولادین (Steel Guard)
مهارت شخصیتی: گردباد (Whirlwind)
هنر نهایی: بال‌های نجات (Wings of Salvation)

اگر دنبال جنگجویی هستید که بماند و مقاومت کند، این پرنده انتخاب مناسبی است. با HP بالا و حالت دفاعی Steel Guard که مصرف استقامت را کاهش می‌دهد و دفاع بهتری دارد، نگهبان یک تانک قدرتمند محسوب می‌شود. هنر نهایی او نه‌تنها آسیب گسترده‌ای وارد می‌کند، بلکه هم‌تیمی‌های در حال مرگ را نیز احیا می‌کند.


چشمان آهنی (Ironeye)

سلاح ابتدایی: کمان چشمان آهنی
توانایی غیرفعال: چشم عقاب (Eagle Eye)
مهارت شخصیتی: علامت‌گذاری (Marking)
هنر نهایی: شلیک واحد (Single Shot)

برای کسانی که علاقه‌ای به نبرد نزدیک ندارند، Ironeye بهترین گزینه‌ی دورزن است. او با تخصص در دقت (Dexterity) و بهره‌گیری از کمان و تیر، دشمن را از فاصله نابود می‌کند. مهارت علامت‌گذاری باعث آسیب‌پذیری بیشتر دشمن می‌شود و شلیک نهایی‌اش حتی از میان موانع هم می‌گذرد. (احیای هم‌تیمی از راه دور هم از نقاط قوت اوست.)


مهاجم (Raider)

سلاح ابتدایی: تبر بزرگ مهاجم
توانایی غیرفعال: اراده‌ی جنگجو (Fighter’s Resolve)
مهارت شخصیتی: تلافی (Retaliate)
هنر نهایی: استلای توتم (Totem Stela)

Raider تجسم عبارت «درد باعث قدرت است» است. او ضربه می‌خورد، ولی قوی‌تر می‌شود. مهارت تلافی با گرفتن ضربه آغاز شده و سپس با ضربه‌ی سر پایان می‌یابد — و اگر آسیب کافی دیده باشد، به ضربه‌ی مرگباری تبدیل می‌شود. هنر نهایی‌اش توتمی است که منطقه‌ی امنی برای پشتیبانان دورزن فراهم می‌کند و قدرتشان را افزایش می‌دهد.


گوشه‌نشین (Recluse)

سلاح ابتدایی: عصای گوشه‌نشین
توانایی غیرفعال: دفاع عنصری (Elemental Defense)
مهارت شخصیتی: کوکتل‌های جادویی (Magic Cocktails)
هنر نهایی: آواز خون‌روح (Soulblood Song)

این کلاس نیازمند دانش فنی بالاتری است. گوشه‌نشین جادوگر ماهری است که با ترکیب سه عنصر مختلف در کوکتل‌هایش، اثرات متفاوتی ایجاد می‌کند — بنابراین شناخت ترکیبات بسیار مهم است. او چندان مقاوم نیست و برای خط مقدم مناسب نیست، اما در نقش پشتیبانی و کنترل از راه دور بسیار مؤثر است.


مجری (Executor)

سلاح ابتدایی: تیغه‌ی مجری
توانایی غیرفعال: پایداری (Tenacity)
مهارت شخصیتی: شمشیر نفرین‌شده (Cursed Sword)
هنر نهایی: جنبه‌های دیگ بزرگ: جانور (Aspects of the Crucible: Beast)

شعار این کلاس «ضربه بزن، درد وارد کن» است. Executor در وارد کردن آسیب خام یا اثرات منفی (status) مهارت دارد. مهارت پایداری پس از خلاص شدن از اثرات منفی، قدرت او را افزایش می‌دهد. اگر در دفاع مهارت دارید، می‌توانید از شمشیر نفرین‌شده برای ضربات معکوس استفاده کنید. و هنگام خطر، با تبدیل به یک موجود وحشی، چند ثانیه‌ای دشمنان را تکه‌تکه خواهید کرد.


دو کلاس نهایی:

Duchess چابک‌پا و Revenant احضارگر ارواح در طول بازی آزاد می‌شوند. برای باز کردن آن‌ها، کافیست ماجراجویی کنید — بالاخره با آیتم مورد نیاز روبه‌رو خواهید شد.

موفق باشید و به یاد داشته باشید: هر بار بازی کردن، حتی اگر شکست بخورید، پاداشی به همراه دارد — پس به ماجراجویی ادامه دهید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x