رنج روور ولار الکتریکی جدید با الهام از مدل لغو شده “Road Rover” معرفی شد
رنج روور ولار قرار است در سال آینده با تغییرات اساسی عرضه شود و به یک خودروی کاملاً الکتریکی تبدیل گردد. این مدل برخلاف نسخههای الکتریکی رنج روور و رنج روور اسپرت که طراحی مشابهی با مدلهای احتراقی خود دارند، شکل و سبک جدیدی خواهد داشت که ترکیبی از سدان، استیشن و SUV است.
بر اساس تصاویر جاسوسی، مدل جدید از نسخه فعلی بزرگتر خواهد بود، بهویژه از نظر طول، و ارتفاع کمتری نسبت به سطح زمین خواهد داشت. این تغییرات باعث میشوند که این مدل بیش از گذشته یک خودروی جادهای محسوب شود و بتواند با رقبایی مانند پورشه ماکان الکتریکی و BMW iX رقابت کند.
پیش از تغییر استراتژی شرکت JLR، این خودروساز در حال توسعه مدلی به نام Road Rover بود که ترکیبی از عملکرد جادهای، لوکس بودن و قابلیتهای آفرود را ارائه میداد. این پروژه پس از لغو مدل جگوار XJ الکتریکی متوقف شد، اما طراحی ولار جدید بر اساس همان فلسفه توسعه داده شده است.
کابین داخلی این مدل نیز از طراحی رنج روور فولسایز الهام گرفته و بر کیفیت بالا، فناوری مدرن و طراحی مینیمالیستی تمرکز دارد. این ویژگیها برای موفقیت در بازارهای آمریکا، خاورمیانه و چین ضروری هستند.
شرکت JLR قصد دارد مرزهای مشخصی بین برندهای خود ایجاد کند، بهطوری که دیفندر، دیسکاوری و رنج روور هرکدام شخصیت مستقلی داشته باشند. رنج روور همچنان لوکسترین مدل این برند باقی خواهد ماند، در حالی که دیفندر بیشتر روی قابلیتهای آفرود تمرکز دارد و دیسکاوری با ویژگیهای خانوادگی بازطراحی خواهد شد.
ولار فعلی که حدود هفت سال از عرضه آن گذشته است، کمفروشترین مدل در میان چهار خودروی رنج روور محسوب میشود. در سال گذشته، این مدل کمتر از ۲۴,۰۰۰ دستگاه فروش داشت، در حالی که مدل کوچکتر ایووک حدود ۴۴,۰۰۰ دستگاه فروخته شد.